Sunday, April 26, 2009

masa makan tghari tadi..aku makan kat kedai jek sbb sindrom malas telah menyerang padahal daging kat dapur dah di nyah bekukan tinggal masak jek...cadangnya nak masak daging grg kunyit + sayur air jek...bila Virus M menyerang aku gtau daling aku..jom makan luar hehehe..daling aku ni mmg baik hati..on jek..so kitorg makan le kat gerai..baru nak duduk dtg sorg sales boy jual buku kanak kanak..bdak muda dalam 20 an kot ..maybe dia tgk anak aku ramai kecik kecik so kitorg ni selalu le kena "aim" kot..memula bdak tu bg salam n bg intro nama n start mngayat, daling aku cam biasa wat derk jek ...aku ckp ngan bdak tu..

"takpe dik tima kasih..buku kat umah kak banyak....jenuh anak akak nak baca..kamus , esklopedia bla bla" ..

"oo akak byk buku ya tapi akak takde CD, dalam buku ni kita sertakan CD"..

malas mau layan perut dah keroncong ..nazmi dah ekkk ekk kepanasan..aku keraskan sore

"takpelah dik tima kasih ya..akak nak makan ni...terima kasih ya dik.."

"ook maaf ganggu ya terima kasih "

huhuhu kadang2 aku sian diorg ni ..tgk cam budak kampung nak cari rezki kat kota..kalau termampu aku beli le..kadang aku pun sangap...itu ok lagi at least dia jual brg..

yg mintak sedekah or bhs lembut sikit minta derma ..selalu kat gerai makan diorg berkliaran n lagi satu tmpt strategi ngutip derma ialah depan bank..pkai tudung, pakai songkok aji letak kotak minta derma kat org...yg paling aku sakit hati budak budak kecik lelaki dalam lingkungan umur 10-15 thn kot dia suh mintak derma under madrasah le under umah anak yatim le gunakan nama agama..sian btul tapi diorg jual kalendar RM10 tau..minyak balm pun aku penah beli kedai biasa RM3 diorg jual RM10, beli sambil menderma..ada duit leh le aku sedekah takde duit aku geleng geleng jeklah hehehhe

sian kan org melayu kita sendiri bangsa yg masih miskin minta derma sana sini...payah nak jumpa bangsa lain mintak derma ....sapa yg salah ekk..kjaan ke, org melayu kita sendiri ke?? tak daya nak mikir...kalau ada bgsa lain pun ada sorg apek penah aku jumpa paksa org bg derma kat dia..bagi 50 sen dia tak pndg woo selagi ko tak bagi dia singgit selagi tu dia tak gerak dr tmpt duduk kita ..dia kasi bunyi dia nya cawan kting kting kasi malu kat kita..aku pnh kena..aku wat derk jek...macamana nak bg singgit duit paling kecik dalm poket aku ms tu RM10..hhehehe..sbb tu kdg aku malas tul nak makn luar..gerai gerai terbuka ni...ganggu konsentrasi tul..

No comments:

Post a Comment